Plnenie cieľov podľa zložiek
Telesná výchova
- zabezpečiť aktívny pohyb na čerstvom vzduchu,
- rozvíjať kondičné a koordinačné schopnosti u detí,
- aktívnym pohybom a vedením k zdravému životnému štýlu predchádzať obezite u detí,
- podporovať správne držanie tela,
- pri cvičení používať správnu terminológiu,
- správne diagnostikovať lateralitu.
Pracovná výchova
- podporovať u detí samostatnosť pri sebaobslužných činnostiach,
- vnímať prírodniny ako prostriedok estetického stvárnenia,
- rozvíjať grafomotorické zručnosti,
- viesť deti k záujmu o estetickú úpravu prostredia,
- viesť deti k schopnosti triediť odpad,
- uplatňovať správnu techniku pri práci s nožnicami.
Prosociálna výchova
- utvárať u detí schopnosť sebahodnotenia a zodpovednosti za svoje skutky a správanie sa,
- utvárať schopnosť vnímať svoju osobnosť, vytvárať kladné medziľudské vzťahy,
- uvedomiť si (na elementárnej úrovni) nebezpečenstvo rasizmu.
Rozumová výchova
- rozširovať poznatkový systém u detí (podľa individuálnych požiadaviek detí),
- zvyšovať inteligenciu ako multifaktorálnu dimenziu,
- utvárať začiatky logického uvažovania u detí,
- vymedziť priestor dieťaťu na sebavyjadrovanie sa,
- oboznamovať deti s cudzím jazykom,
- spolupracovať s logopédom za účelom minimalizovania jazykových defektov u detí,
- pestovať pozitívny vzťah k rodnému jazyku a hrdosť na štátnu príslušnosť.
Hudobná výchova
- učiť deti láske k spevu a hudobným činnostiam,
- správne používať rytmické hudobné nástroje,
- pohybovať sa v primeranom tónovom rozsahu (vzhľadom na vek detí).
Výtvarná výchova
- prírodný materiál používať na výtvarné spracovanie,
- rozvíjať elementárne výtvarné schopnosti,
- učiť deti vnímať krásu objektov, prírody a podobne.
Literárna výchova
- utvárať pozitívny vzťah ku knihe, literárnemu a dramatickému umeniu,
- umožniť kontakt dieťaťa s bábkou, maňuškou a podobne,
- poskytovať deťom možnosť sledovať a vnímať dramatické umenie (bábkové divadlo a pod.).